Ik woon aan de Van den Brandelerkade, het deel dat grenst aan de blauwe zone en dat dus nog 'vrij parkeren' heeft. Bewoners van de Van den Brandelerkade hebben gewaarschuwd dat de blauwe zone de parkeerproblemen in de wijk niet oplost. Dat blijkt ook zo te zijn. Het probleem is hiermee slechts verplaatst en concentreert zich nu voor onze deuren.
Vanaf 1 januari staat de Van den Brandelerkade vooral overdag aan beide zijden vol met geparkeerde auto's. 's Morgens komen mensen die in de stad werken hier hun auto parkeren. Zelfs busjes worden in de straat geparkeerd. De laadklep gaat open, een fiets wordt uitgeladen en al fietsend verdwijnt men naar de stad. Winkelend publiek is inmiddels ook uitgeweken naar onze straat. Daar waar eerder dichter bij de stad werd geparkeerd, wijkt men nu voor gratis parkeren uit naar onze straat. Als bewoner gewoon je auto voor de deur parkeren, blijkt nu vaak onmogelijk.
Ook ontstaan gevaarlijke situaties. De Van den Brandelerkade wordt als doorgaande weg gebruikt, maar doordat er bijna over de hele lengte van de straat aan weerszijden wordt geparkeerd, kunnen tegemoet komende auto's elkaar niet meer passeren.
Verder gebeurt het nu regelmatig dat op kruispunten, in bochten of deels op de brug wordt geparkeerd, omdat de hele straat al vol staat. Ook de groenstrook heeft flink te lijden. Om de weg zo min mogelijk te blokkeren, worden veel voertuigen nu gedeeltelijk op het gras geparkeerd, met als gevolg dikke moddersporen.
Ook zijn er auto's die niet zo zeer geparkeerd als wel gestald lijken te zijn. Er zijn voorbeelden van (bedrijfs) auto's die al weken onafgebroken op de zelfde plaats zijn geparkeerd.
Vanmorgen, dinsdag 24 januari 2012 tussen 11.00u en 12.00u heb ik foto's gemaakt in de straat en in de buurt. De foto's hebben denk ik weinig toelichting nodig.
Van den Brandelerkade, gezien vanaf de Thorbeckestraat. De hele straat staat vol met auto's.
Van den Brandelerkade, gezien vanaf kruising T. Siegenbeekstraat. Tegenliggers kunnen elkaar dus niet meer passeren, want er zijn geen uitwijkhavens meer.
Bedrijfsauto die hier al zeker drie weken onafgebroken staat.
Van den Brandelerkade, gezien vanaf de Lorentzkade.
Parkeren op de kruising
Van den Brandelerkade, het deel in de blauwe zone, gezien vanaf hoek Cronesteinkade. In de blauwe zone is geen parkeeroverlast meer.
Cronesteinkade, hoek Van den Brandelerkade, blauwe zone. In de blauwe zone is geen parkeeroverlast meer.
Lorentzkade. Tussen Kanaalweg en Sitterlaan. Blauwe zone. Geen parkeeroverlast meer in de blauwe zone. De parkeeroverlast concentreert zich nu in de vrije parkeerzones in de wijk.
Lorentzkade, tegenover Van den Brandelerkade. Blauwe zone. Geen parkeeroverlast meer in de blauwe zone.
Bewoners klappen nu vaak de spiegel in, omdat door het aan weerszijden van de straat parkeren van auto' s de weg smaller wordt en tegemoet komende auto's elkaar nauwelijks kunnen passeren.
2 opmerkingen:
Tja ik snap dat jullie balen, maar wij hebben jarenlang deze overlast gehad, precies zoals u omshrijft en zijn daarom erg blij met de blauwe zone.
Bewoonster Koninginnelaan
Veel dank voor uw reactie. Ik ben het er mee eens dat straten die voorheen jaren last hadden daar ook van verlost moeten blijven. De overlast verschuiven naar een paar straten verder is echter geen oplossing. De blauwe zone uitbreiden tot een natuurlijke scheiding zoals het Kanaal kan wel een oplossing zijn.
Regine
Een reactie posten