Chris de Waard bericht op Sleutelstad over de verlenging van de proef.
Zie: Transvaal-2 krijgt blauwe zones
Verder is interessant de evaluatie van april 2013 van de Gemeente Leiden. Daaruit kan toch moeilijk worden geconcludeerd dat voortzetting van de proef met de huidige begrenzingen een logische gedachte is. Zie: Evaluatie proef blauwe parkeerzone Leiden
Vooral de volgende passage is van belang:
"Parkeeroverlast bewoners opgelost?
De parkeeroverlast is verschoven naar aangrenzende gebieden, waar nu klachten gehoord worden. De ontevredenheid van veel burgers is weggenomen, maar dat gaat ten koste van het woonplezier van veel andere burgers. De oplossing lijkt te liggen in een keuze tussen ‘geen parkeerregulering’ of ‘wel parkeerregulering in een gebied waar het risico op verplaatsing van het parkeerprobleem kleiner is’. Een gebied waar het parkeren wordt gereguleerd moet worden begrensd door zo hoog
mogelijke psychische en fysieke barrières. Te denken valt aan het Rijn- en Schiekanaal,
de Tuin van Noord en de Churchilllaan.
Invoering werknemersvergunning had geen effect Noch de invoering van de werknemersvergunning per 1 maart 2012, waardoor langparkerende werknemers voor een laag tarief lang kunnen parkeren op een aantal terreinen in de binnenstad, noch die van de verruiming van de mogelijkheid voor bedrijven en verenigingen om ontheffingen te verkrijgen voor parkeren in de blauwe zone, hebben een merkbare verlichting gegeven van de hoge parkeerdruk in de aangrenzende gebieden."
1 opmerking:
Volgens mij is het overal wel lastig om een auto te parkeren. Jammer genoeg zijn er meer auto's dan parkeerplekken volgens mij.
Een reactie posten