Zoeken in deze blog

vrijdag 31 mei 2013

Proef mislukt. Terug naar af.

Vandaag heb ik vernomen dat het College van B&W heeft besloten dat de proef met de Blauwe Zone niet zal worden voortgezet. Ook komt er geen andere vorm van parkeerregulering. We gaan gewoon terug naar af, naar de situatie zoals die was voor instelling van de Blauwe Zone. Als ik het goed begrepen heb per 1 januari aanstaande.

Wat mij betreft slecht nieuws. Het betekent dat alle auto’s die nu onder andere bij mij voor de deur staan, weer een paar honderd meter richting stad schuiven en daar weer voor volle straten zullen zorgen. Dan zitten de buren verderop dus weer met de ellende.

Wethouder Strijk had een vorm van betaald parkeren voorgesteld. Het voorstel van Strijk kreeg onvoldoende steun in het College. Tijdens een Raadscommissie vergadering die ik in december 2012 heb bijgewoond, bleek al dat met name CDA en VVD niets willen weten van welke vorm van parkeerregulering dan ook, noch van uitbreiding van de Blauwe Zone, noch van betaald parkeren.

Zelf heb ik altijd gepleit voor uitbreiding van de Blauwe Zone, een optie die breed door wijkbewoners wordt gesteund, zo bleek uit de buurtbijeenkomst van 17 april 2013. Maar ook die optie is het niet geworden.

Het onderwerp Parkeren zal de gemoederen dus nog wel een tijd bezig houden en wellicht een belangrijk aandachtspunt worden bij de verkiezingen van maart volgend jaar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een onbegrijpelijke move! Ik denk dat meer dan 90% van de "Blauwe Zone" bewoners / huiseigenaren zeer tevreden is over de regeling, en dat die 10% tevreden zou worden, indien de Blauwe Zone tot de Kanaalweg zou worden uitgebreid.
Maar ja, het levert geen geld op, alleen (terecht) "gezeur" van gedupeerden, dus schaffen we die boel maar weer af!
Onbegrijpelijk!
Mick vd Veen.

Anoniem zei

Hoera, ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier tevreden mee ben. Door de blauwe zone hebben wij de overlast gekregen en nu zijn we daar per 1 januari 2014 weer vanaf.