Zoeken in deze blog

donderdag 3 mei 2012

Wachttijden parkeervergunning Leiden Centrum



Veel mensen die bij ons in de wijk parkeren, wonen in het centrum van de stad. Zij blijken vaak weinig andere keuze te hebben. Naar verluidt zijn de wachtlijsten voor een parkeervergunning voor de binnenstad opgelopen toen de blauwe zones zijn ingesteld. Dat had de Gemeente volgens mij wel kunnen zien aankomen. 


Nu is er een volle binnenstad, waar mensen vergeefs wachten op een vergunning. Daaraan grenzend een blauwe zone, met veel lege parkeerplaatsen, waar noch binnenstadbewoners noch vrije zone bewoners mogen parkeren. Daarbuiten de vrije zone, woonwijken die tegenwoordig dienen als Lang Parkeren Leiden.


Het lijkt mij dat er niet goed is nagedacht over dit parkeerbeleid.

E-mail van Marc d.d. 2 mei 2012

Beste heer Smit,

Reeds eerder heb ik u gemaild inzake parkeerproblematiek.

Ik woon in het centrum van Leiden.
De situatie was aanvankelijk dat ik geen vergunning kon krijgen omdat de auto niet op mijn naam stond.

Ik heb nadien de financiele hemel en aarde bewogen om een eigen auto aan te kunnen schaffen zodat ik:
- deze op eigen naam kan zetten;
- de auto voor mijn eigen deur kan plaatsen;
- de bewoners in aangrenzende buurten niet tot overlast ben;
- niet meer dagelijks 20 minuten hoef te lopen tot achter station Lammenschans of andere buurten buiten blauwe zone.

De recente vergunningaanvraag liep echter op niets uit. Een wachttijd in 'Zone A' (centrum) is plotsklaps van toepassing waarbij niet kan worden aangegeven hoe lang dit nog duren zal. 'Reken maar op ca. 6 maanden' werd mij medegedeeld.

Tot mijn grote verbazing kan ik ook voor de lege blauwe zone geen vergunning krijgen.

Door dit beleid blijft het probleem meer dan in tact.
Daarom voor u de volgende vraag. Waar moet ik mijn auto parkeren?

Dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Marc (..)

Geen opmerkingen: