Zoeken in deze blog

maandag 12 maart 2012

Bericht uit de Francimontlaan

Onderstaand bericht ontving ik op 8 maart jl. van mevrouw B. van de Francimontlaan. Op 28 februari heeft zij onderstaande foto's gemaakt. De eerste foto is op de T-kruising waar de Du Rieustraat uitkomt op de Van den Brandelerkade. Op een kruising mag je niet parkeren, gelukkig dat de kruising toen een keer vrij was. Te vaak wordt er tegenwoordig op de kruisingen geparkeerd.
De tweede foto is volgens mij genomen op de Van den Brandelerkade tussen de Meij van Streefkerkstraat en de Du Rieustraat. Het klopt dat als er op enig moment een beetje rust in de straat is, het op dit deel is. Vandaag (zaterdag) was het overigens weer raak. Grote overlast. Foto's als die van mevrouw B. waren er vandaag absoluut niet te maken :-( Zie: wandeling op zaterdag
Mevrouw B. vindt verder dat we gewoon moeten betalen voor parkeervergunningen. Ik zou daar denk ik geen bezwaar tegen hebben. 


E-mail van mevrouw B.

Beste Regina,

Aangezien jullie alleen maar het negatieve zien van de blauwe zone heb ik hier twee foto's voor je welk wij vorige week tijdens schooltijd (Dus parkeertijd) heb gemaakt op dinsdagmiddag 28 februari rond de klok van 13u, de Lorentzschool echter had toen al geen vakantie meer. Kan nu niet zeggen dat uw straat er eruit ziet als een overvolle straat.

Vind het echter wel een goede zaak dat u zich zo inzet voor uw mooie straat en ik ben het zeker eens dat u op sommige momenten van de dag overlast heeft van de auto's. Wij dachten dat de blauwe zonde de oplossing was. Echter als ik na 18u thuis kom uit mijn werk kan ik nog steeds mijn auto niet voor de deur kwijt. En moet ik nog steeds slepen met mijn boodschappentassen. Zal het nut hebben om de blauwe zone helemaal door te gaan trekken naar de Hoge Rijndijk. Ik denk dat de beste oplossing is. Vergunningen echte keiharde vergunningen gewoon 24 per dag voor 50 euro per kwartaal.

Met vriendelijke groet,
Mevrouw B.
Francimontlaan
Leiden




Geen opmerkingen: