Zoeken in deze blog

maandag 5 maart 2012

Flyer verzamelaar

Bij ons in de straat knopen de bewoners regelmatig gesprekken aan met gastparkeerders. Dat levert niet veel op. Soms hebben mensen er wel begrip voor dat de bewoners de parkeersituatie heel vervelend vinden. Maar ja, de gastparkeerders willen graag gratis parkeren. En onze straat is één van de eerste mogelijkheden daartoe.

Regelmatig worden mensen gewoon boos als je ze vriendelijk vraagt waarom ze voor lange tijd hun auto parkeren in een woonwijk. Het is niet verboden hier te parkeren en op de sociale aspecten daarvan wil men niet worden aangesproken.

Ook verspreiden we flyers die we onder de ruitenwissers stoppen. Daarmee vragen we aandacht voor de parkeeroverlast.

De Wethouder heeft laten weten dat de Gemeente de komende weken in de blauwe zone ook flyers gaat verspreiden. Op die manier informeert de Gemeente wijkbewoners van de blauwe zone dat zij een ontheffing kunnen aanvragen. Ook de werknemersvergunning wordt dan onder de aandacht gebracht.



Een vaste gastparkeerder in onze straat heeft inmiddels al een hele verzameling flyers. Ik moest eerlijk gezegd wel lachen toen ik dat hele regiment kaarten achter de voorruit zag liggen. Aan de andere kant laat het glashelder zien dat mensen door dit soort initiatieven geen andere keuzes maken. Aan de twee uur vrij parkeren in de blauwe zone hebben de meeste gastparkeerders niets. Ik ben er van overtuigd dat zolang er bereikbare gratis parkeerplaatsen zijn in de 'vrije' straten in onze wijk, mensen niet zijn te verleiden om hun auto elders op een betaald parkeren plaats te zetten. En dat de overlast dus blijft.




3 opmerkingen:

Anoniem zei

U vergeet te vermelden dat u naast het flyeren overige (terreur) acties uitvoert. Zo worden fietsen van mensen die hier parkeren verstopt en tevens de banden lek gestoken. Deze acties geven geen blijk van uw inlevingsvermogen voor andere inwoners van de gemeente Leiden die net als u door het beleid geraakt worden en een auto toch ergens moeten parkeren. De gracht waaraan ik woon staat ook vol met auto's. Het ontsiert het straatbeeld en ook ik kan mijn auto er nooit kwijt. In een samenleving waarin nagenoeg ieder huishouden 2 a 3 auto's wenst is dat nu eenmaal zo. Weg met dat lelijke blik en pak de fiets zou ik aanbevelen, (maar parkeer deze niet bij u in de buurt....)

Anoniem zei

Ik heb ook vernomen dat er met grote regelmaat fietsen verdwijnen in uw keurige wijk. Vindt u nu daadwerkelijk dat u volwassen bezig bent met uw acties? Heeft u niets beters te doen met uw tijd. De blauwe zone is net van start gegaan en heeft zijn tijd nodig om te ontwikkelen er zijn altijd kinderziektes in het begin. Ik moet zeggen dat ik deze site heel heel heel erg kinderachtig vind.

Met vriendelijke groet,
Sandra Blokhuizen

Anoniem zei

Ook mijn band was vd week weer doelwit van bewonersacties. Gelukkig weet ik precies, middels deze website, welke breinen achter deze troosteloze acties zitten. Actie is reactie: als ik betreffende heren en dame met fiets tref in mijn buurt dan gaan ze de plomp in.