Zoeken in deze blog

zaterdag 3 maart 2012

Bericht van buiten de wijk: Lage Morsweg


Af en toe ontvang ik ook berichten van bewoners van buiten de Professoren- en Burgemeesterswijk. Onderstaande e-mail ontving ik afgelopen week van Henk. Hij woont aan de Lage Morsweg.


In het overleg van 29 februari met Wethouder Strijk (zie: overleg met Wethouder) is aangegeven dat de zes wijken waar de blauwe zone per 1 januari jl. is ingesteld gelijk zullen worden behandeld voor wat betreft maatregelen ter beperking van overlast, tellingen e.d.  Dat lijkt me ook vanzelfsprekend.

E-mail van Henk d.d. 27 februari 2012:

Geachte mevrouw, meneer,

Het lijkt wel of de invoering van de nieuwe blauwe zone's allen voor overlast zorgt in de professorenwijk, etc. Echter niets is minder waar! Door de invoering bij het parkeerterrein achter het Motorhuis en de flats bij de Muiderkring, hebben ook de bewoners van de Constanteyn Huygenslaan en de Lage Morsweg met de omliggende straten erg veel parkeeroverlast! Wij zijn blij voor de mensen die bij de nieuwe zone's wonen dat het probleem daar is "opgelost", maar het probleem zomaar neerleggen bij de aangrenzende buurt was toch wel heel erg kort door de bocht. Er was toch zeker wel een grens te bedenken die ver genoeg was zodat de "vreemdparkeerders" het niet de moeite meer vinden of te ver vinden om naar werk of station te lopen. In het geval van de Lage Morsweg denk ik hierbij aan de grens van de spoorlijn en de Dr. Leleylaan. Misschien een idee om alsnog te doen? Ikzelf ben 70-jaar en loop vaak moeilijk. Als ik nu thuiis kom met een zware boodschappentas moet ik eigenlijk altijd bij terugkomst een behoorlijk eind lopen sjouwen. Dit kan toch nooit de bedoeling van deze "oplossing" zijn geweest!
Ik hoop dat dit experiment snel bekeken kan worden en dat dit niet pas over een half jaar, of nog langer, zal gebeuren.

Vriendelijk groeten.

Geen opmerkingen: