Zoeken in deze blog

donderdag 23 februari 2012

Bericht uit De Laat de Kanterstraat


Onderstaande e-mail ontving ik eind vorige week van Margot. Zij woont aan De Laat de Kanterstraat. Vorige week moest er worden gebeld met de Gemeente, omdat door geparkeerde auto's die in de weg stonden, de vuilcontainers niet konden worden geleegd.

E-mail van Margot:

Beste meneer (...), 

Allereerst dank dat u deze website heeft opgezet! 

Wij wonen op De Laat de Kanterstraat .. en hebben sinds de invoering van de blauwe zone met twee problemen te maken. 

Wij vallen zelf net buiten de blauwe zone, die eindigt bij de kruising met de Thorbeckestraat. En dat veroorzaakt probeem één: we kunnen niet meer voor de deur parkeren en dat geldt voor al onze buren. Ik herkende in het verleden de meeste auto's die in ons stukje straat geparkeerd stonden en nu bijna geen een meer. We moeten onze auto opeens ver weg parkeren, omdat iedereen die de stad ingaat, vlak ná de blauwe zone - bij ons voor de deur dus - zijn auto zet. Dus áls die blauwe zone er dan zo nodig moest komen, waarom dan niet in het gedeelte waar wij wonen?! 

Het feit dat het nu dus voor onze deur altijd tjokvol met auto's staat leidt tot het tweede probleem: de chauffeurs van deze auto's hebben geen binding met de straat en weten niet (of negeren?) dat er op donderdag geen auto's mogen staan vanwege het legen van de vuilniscontainers. Afgelopen donderdag (16 februari) zijn onze containers om die reden niet geleegd. Een dag later gebeurde dat alsnog omdat we zelf hebben gebeld met de gemeente. 

Een voor de hand liggende oplossing voor ons zou zijn, dat de blauwe zone ook bij ons wordt ingesteld. Al besef ik me dat dat wellicht alleen maar het verplaatsen van het probleem is. 

Iemand die op de Thorbeckestraat woont, zei me: "Ik had géén parkeerprobleem, nu is er een blauwe zone en heb ik ook geen parkeerprobleem, maar het kost me wel 30 euro per jaar."

Met vriendelijke groet, Margot

De Laat de Kanterstraat 

Geen opmerkingen: