Zoeken in deze blog

dinsdag 14 februari 2012

Parkeeroverlast Utrechtse Jaagpad

Ook in de wijk grenzend aan de Professoren- en Burgemeesterswijk wordt de parkeeroverlast gevoeld. Dit bericht ontving ik zaterdag 11 februari van Ruud, voorzitter van buurtvereniging 'Een Brug Teveel'. Zijn bericht is op persoonlijke titel.

Bericht van Ruud, Utrechtse Jaagpad

Beste Regine,

Ik ben voorzitter van de buurtvereniging 'Een Brug Teveel', waarvan de meeste leden wonen aan het Utrechtse Jaagpad en de Hoge Rijndijk, tussen de Rijnstroomstraat en de Wilhelminabrug. Sinds de invoering van de blauwe zones valt het mij (ons) op dat er overdag als iedereen uit de straat werkt, de parkeerdruk ernstig is toegenomen. Ikzelf ben of kom wel eens overdag thuis en dan zie ik veel auto's die hier niet thuis horen en in de avond weer weg zijn. Overigens blijven sommige ook staan, ik denk dat er ook mensen zijn die de kosten voor het blauwe zone parkeren niet willen betalen en dus kiezen om verder te lopen (...). Persoonlijk zou ik er voor zijn om de blauwe zone uit te breiden naar onze straat, daar er dan een natuurlijke grens ontstaat, namelijk het water van de Oude Rijn. Dit heeft als voordeel dat er geen overlast is in de eerst aangrenzende straten zonder blauwe zone. Dit is namelijk het industrieterrein De Waard en de Zeeheldenbuurt, dat is erg ver omrijden om vrij te gaan parkeren. De kosten van dertig euro per jaar ben ik wel bereid te betalen, als daarmee de maatregelen ook effect zouden hebben. (...)

Tot zover mijn bericht.

Met vriendelijke groet,
Ruud

Geen opmerkingen: