Zoeken in deze blog

dinsdag 28 februari 2012

Kruising Thorbeckestraat - Roodenburgerstraat

Wat ik bijzonder vind in de discussie, is dat volgens sommigen de parkeeroverlast in de vrije zone zich na verloop van tijd vanzelf oplost. Het advies is om gewoon even te wachten. Maar gastparkeerders die voorheen in de straten stonden die nu blauw zijn, parkeren nu bij ons. Als het probleem zich toen niet vanzelf oploste, waarom  zou dat nu dan wel opeens gebeuren? 

Kruising Thorbeckestraat - Roodenburgerstraat

Kruising gezien richting Cronesteinkade - blauwe zone

Kruising gezien richting Lammenschansweg - blauwe zone

Kruising gezien richting Zoeterwoudsesingel - blauwe zone

Kruising gezien richting Burggravenlaan - vrij parkeren

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Regine,
Ik vind jullie site een beetje ja hoe moet ik het zeggen. Stampij maken om niets. Wij wonen zelf aan de Melchior Treublaan en zijn blij dat de blauwe zone er is. Eindelijk geen auto's meer van mensen die op vakantie gaan met de trein. Scholieren van het ROC die de auto's voor onze deur zetten. Ik verheerlijk de blauwe zone niet maar ben er wel blij mee. Ben een nu een aantal keren door jullie stukje van de buurt gereden en ik moet zeggen dat het wel meevalt. Als het bij ons nu zo zou zijn, zoals bij jullie nu, zouden wij al blij geweest zijn. Wij hebben jaren met de bubbele hoeveelheid (die jullie nu hebben) in onze staten gezeten. En onze staten zijn smaller dan bij jullie. Dus ik zou bijna zeggen stop met je druk maken volgens ons werkt dit alleen maar averechts. Dus zoek een andere hobby zou ik zeggen en wacht rustig af. Alles lost zich vanzelf op.

met vriendelijke groet,
Dhr. Van der Geest
Melchior Treublaan

Anoniem zei

PS het is echter wel tijd dat er eens controles gaan komen die heb ik tot op heden nog niet gezien.
Dhr. Van der Geest

Anoniem zei

Ik vind dit een nogal rare reactie. Het probleem van de M. Treublaan is naar elders verplaatst. Net zoals nu de overlast van Lorentzkade, Thorbeckestraat enz. naar mijn voordeur is gebracht.

Bovendien is de reactie bezijden het punt. Ik wil graag dat mijn straat blauwe zone wordt, dan ben ik van die free-riders af die 's morgens om 8 uur rondjes rijden om gatis hun auto te kunnen stallen Om vervolgens met het vouwfietsje naar hun bestemming te gaan. (Wel geld voor fietsje, maar niet voor de parkeergarage?) De gemeente is telkens bezig met het verplaatsen van het probleem. Dat houdt natuurlijk een keer op als we de gemeentegrenzen van Leiderdorp hebben bereikt. Maar de free-rider is bereid ver te gaan.