Zoeken in deze blog

donderdag 23 februari 2012

Hoekparkeerders


Deze e-mail ontving ik 22 februari van Monique. Zij woont aan De Laat de Kanterstraat. Door een op de hoek geparkeerde auto had zij bijna een aanrijding met een fietser.

E-mail van Monique:

Dag Regine,

Zojuist via mijn mobiele telefoon weer drie foto’s van de laat de Kanterstraat aan jou gestuurd.




De eerste foto geeft aan dat de straat weer vol staat en dat er tegenwoordig ook op de stoep wordt geparkeerd. De mensen die hun auto in onze buurt kwijt willen, proppen hun auto’s in de kleinste plekjes, dus ook op de stoep als nodig.



De tweede foto toont aan dat er regelmatig busjes op de hoek van de straat staan geparkeerd, in hun gedrevenheid om kosteloos te parkeren. Dit kan gevaarlijke situaties opleveren. Gisteren had ik zelf bijna een aanrijding met een fietser, zelf komende vanaf de singel, die van links kwam. Hij had mij niet gezien en ik hem niet.



De derde foto toont de lege Thorbecke straat, op hetzelfde moment gefotografeerd als foto 1 en 2. Dit was dinsdagmiddag om 17.15 uur. Op dit tijdstip heb ik mijn auto moeten parkeren voorbij de Cobetstraat, terwijl ik op de hoek van de Thorbeckestraat woon.

Ik weet niet of deze foto’s nog wat toevoegen. Wat mij betreft gaat het om overlast en verkeersveiligheid.

Nogmaals dank voor je initiatief. Als ik of mijn buren nog op ander vlak kan bijdragen, hoor ik het graag. Wij hebben er allemaal genoeg van. De uitkomst van deze proef is nu wel helder lijkt ons.

Hartelijke groet
Monique


Geen opmerkingen: