Zoeken in deze blog

donderdag 9 februari 2012

Overlast in De Laat de Kanterstraat


Onderstaand bericht ontving ik gisteren van Dolly. Zij woont al 38 jaar in De Laat de Kanterstraat. De komende dagen zal ik ook daar maar eens foto's gaan maken.

Bericht van Dolly:

Helaas klinken ook vanuit de Laat de Kanterstraat, gezien  vanaf kruispunt Thorbeckestraat, van de bewoners de zeer bezorgde geluiden dat parkeren voor je eigen huis of maar in de naaste omgeving ervan, nauwelijks nog mogelijk is vanaf 1 januari. Vrijwel niemand staat meer voor zijn eigen huis geparkeerd. Er staan hier voortdurend langparkeerders voor je deur, die hun auto neerzetten aan het eind van het weekend en de auto de hele week, zelfs meerdere weken, laten staan.

Ook zijn het vaak bestelbussen die voor langere tijd een plekje krijgen voor je deur. Opvallend ook het aantal jongelui (misschien studerenden met een oud autootje?) die hun auto langere tijd hier parkeren. De bewoners zelf, die aan het einde van de dag thuis komen van hun werk, moeten hun heil zoeken in de Thorbeckestraat!! waar door de invoering van de blauwe zone, wel plaats is te parkeren. Boodschappen uitladen is niet meer mogelijk zonder dubbel te parkeren of je loopt een heel eind te slepen met de tassen boodschappen.

Oudere mensen kijken voortdurend tegen oude bestelbussen aan. Vaak staan er auto's met Poolse, Duitse, Italiaanse kentekens geparkeerd. Vanaf het moment dat het parkeerbeleid met blauwe zone door de gemeente is ingevoerd, is het voor mij niet meer mogelijk geweest voor mijn eigen huis te parkeren. De straat staat aan beide zijden vol.

Vandaag, 8 febr, voor het eerst, nadat een langparkeerder wegging, snel mijn auto aan het eind van de straat gehaald om hem eindelijk weer eens te kunnen parkeren (met het oog op een naderende korte vakantie waarbij ik het zeer op prijs stel mijn auto te kunnen laden voor mijn eigen deur en niet 50 m verderop). Wat als binnen enkele maanden de vakantieperiode voor de deur staat en je je caravan voor je huis wilt plaatsen?? Moeten we dan met rode pilonnen gaan werken om een plekje te bemachtigen? Of moeten we deze ook enkele straten verderop plaatsen in het gebied met de blauwe zone??

Gemeente Leiden, U had dit zelf ook allemaal van te voren kunnen bedenken, de invoering van de blauwe zone in onze wijk, is slechts het verschuiven van het probleem. Als U zo graag het gebied wilt uitbreiden, kies er dan voor dat de hele wijk tot de Kanaalweg blauwe zone wordt of schaf de blauwe zone met ingang van heden meteen af. Scherm dan niet met het argument dat dit gebied te groot wordt voor parkeercontrole, nu zie je ook nergens controleurs lopen.

Het woongenot in deze prachtige wijk wordt aangetast, de ergernis weer niet te kunnen parkeren steekt elke dag de kop weer op. Ik woon hier al 38 jaar met veel plezier, maar daar denk ik nu wel heel anders over.

Dolly, bewoonster van de Laat de Kanterstraat

Geen opmerkingen: