Zoeken in deze blog

dinsdag 14 februari 2012

Bericht uit Leiden-Centrum

Uit onderstaande e-mail van Marijke die ik gisteren ontving, blijkt dat er gastparkeerders zijn, die met tegenzin in onze wijk parkeren, omdat er volgens hen geen geschikt en betaalbaar alternatief is.

Bericht van Marijke. Zij woont in het centrum van Leiden.

Beste Regine,

Ik ben dan wel geen bewoner van de professorenwijk maar ik ondervind ook last van de invoering van de Blauwe Zone en daarom besloot ik u mijn ervaring te mailen.

Ik woon aan een hofje in het centrum. Ik bezit geen auto en heb dus ook geen parkeervergunning. Voor (kort durende) bezoekjes heb ik bezoekerskraskaarten, deze kan ik alleen voor een parkeerduur van 4 uur bestellen. Mijn partner woont in B. en komt bijna elk weekend (vrijdagavond t/m zondagavond) met zijn auto naar Leiden. De 4-uurs bezoekerskraskaarten zijn uiteraard te prijzig en onhandig om een heel weekend mee te parkeren dus parkeerden we de auto op de Lammenschansweg. Hier was altijd wel een plek te vinden.

Met de invoering van de blauwe zone is deze optie weg. Parkeerterein Haagweg is geen optie want te ver en vooral te duur voor ons! Dus zoeken we inderdaad een parkeerplaats buiten de blauwe zone; op de Tomatenstraat of in de Roodenburgerstraat. Vervelend voor de buurtbewoners en vervelend voor ons want nog verder weg. Een vouwfiets helpt dan wel.

Het is ook cru om te zien hoeveel plekken er nu leeg blijven op de Lammenschansweg. Wat ik ook erg oneerlijk vind, is dat ik GEEN bezoekersparkeerkaarten voor de Blauwe Zone kan bestellen; ik heb hier best EUR 1.75 per dag voor over maar omdat ik buiten de zone woon mag dat niet! Ook is het oneerlijk dat überhaupt alleen voor de bewoners van de Blauwe Zone parkeerkaarten voor een hele dag te bestellen zijn terwijl dat voor mijn eigen zone (of beter, de andere Leidse parkeerzones) niet mogelijk is! Het liefst zou ik namelijk in mijn eigen buurt parkeren, met bijvoorbeeld dus zo’n bezoekerskraskaart die een dag geldig is.

Ik hoop dat er snel wat gedaan wordt aan die rottige blauwe zone en wens uw initiatief dan ook veel succes!

Marijke

Geen opmerkingen: