Zoeken in deze blog

dinsdag 7 februari 2012

Hekjes of geen hekjes? Een discussie.


Vandaag ontving ik dit bericht van Ap, woonachtig aan de Van den Brandelerkade aan de zijde van de Burggravenlaan.

Reactie van Ap:
Mijn reactie op reacties in de website:

Enige tijd geleden (24 maanden gelden?) heeft de gemeente op de Lorentzkade hekjes gezet als bescherming van het gras; met als gevolg, dat auto’s maar aan 1 kant (stoep) kunnen parkeren. Op de Lorentzkade kan het verkeer voldoende passeren. En het gras blijft goed.

EugĂ©nie toonde foto’s dat bij de Brandelerkade het gras wordt verpest door auto’s die deels op het gras worden geparkeerd. Foto’s van andere bewoners lieten zien hoe onveilig de Brandelerkade is door het 2-zijdig parkeren.

Mijn idee: hekjes plaatsen ter bescherming van het gras en borden plaatsen dat parkeren alleen langs de stoep mogelijk is. Als gevolg wordt de straat veel veiliger!

Reactie hierop van Regine:
Beste Ap en Corry,

Dank voor jullie bijdrage!  Ik zal vandaag jullie bericht op de blog zetten. Naar mijn idee lossen hekjes wellicht wel de problemen op van kapot gereden gras en veiligheid, maar niet het parkeerprobleem. Als de hele weg vol "vreemd- en gastparkeerders" staat, kun je dan als bewoner helemaal nergens je auto meer kwijt! Tja, het blijft lastig.

Vriendelijke groeten,
Regine

Dit zijn de paaltjes die Ap bedoelt. Deze staan in het blauwe deel van de Van den Brandelerkade.
Hond Hendrik poseert (en vindt paaltjes leuk).


Reactie hierop van Ap:
Beste Regine,

Het probleem parkeren komt mij namelijk voort uit het feit, dat mensen die in de stad werken ‘s-ochtends hun auto neerzetten en aan het eind van de middag weer naar huis gaan. Een deel van de bewoners gaan ook met de auto naar hun werk en komen ‘s-avonds weer terug: de parkeerplaats wordt geruild. Van bewoners die niet meer werken blijft de auto veel langer staan: de plek kan niet in beslag worden genomen door vreemd-parkeerders.

Bij mij staat de veiligheid voorop!

Met vriendelijke groet,
Ap

Reactie hierop van Regine:
Beste Ap,

Mijn inschatting is anders, maar het is goed om deze discussie te hebben. Komt op de blog, want alle stemmen moeten worden gehoord! Veel plekken worden niet 'geruild'. Er staat hier een aantal auto's al weken onafgebroken gestald. Als je niet meer werkt of vanuit huis werkt zoals ik, en je moet overdag weg, dan is er bij terugkomst werkelijk nergens plaats. Ik heb verhalen vernomen van oudere buurtbewoners die om die reden overdag niet meer weg durven. Neemt niet weg dat ik veiligheid zeer belangrijk vind, maar ik zie meer een oplossing in uitbreiding van de blauwe zone, bijvoorbeeld tot het Kanaal dat een natuurlijke grens vormt.

Vriendelijke groeten,
Regine


Geen opmerkingen: